Przeznaczenie:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących wykorzystać potencjał Internetu jako efektywnego kanału pozyskania klienta, sprzedaży oraz dystrybucji produktów i usług. Uczestnik szkolenia pozna metody pozycjonowania oraz sposoby poszukiwania informacji. Podczas zajęć zaprezentowane zostaną także zasady implementacji marketingu tradycyjnego na potrzeby e‐marketingu.
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności umożliwiających wypozycjonowanie wybranej strony www dla dowolnych słów kluczowych w wyszukiwarce Google w Polsce i za granicą. Program zajęć obejmuje aktualne zagadnienia związane z użytecznością, pozycjonowaniem (SEO) oraz promowaniem (SEM) stron internetowych, przykłady użycia ogólnie dostępnych narzędzi oraz metody rozwiązywania problemów. Przybliżone zostaną również metody pozycjonowania stron www w systemach CMS oraz zasady działania i możliwości narzędzi Google: AdWord, Analytics, Narzędzia dla Webmasterów.
Tematyka zajęć:
- Wprowadzenie do pozycjonowania
- Zasada działania oraz rodzaje wyszukiwarek internetowych
- Rodzaje i charakterystyka wyszukiwarek
- Wyszukiwarka Google
- Wskaźnik Page Rank oraz Index Google
- Zasada działania algorytmów indeksowania
- Jak sprawdzić, czy nasza witryna jest zindeksowana?
- Co wpływa na naszą pozycję?
- Rejestracja w wyszukiwarkach
- Rejestracja w katalogach
- Praktyczne wykorzystanie mechanizmów wyszukiwania w celu wyróżnienia oferty
- Terminologia i wzajemne relacje – SEO, SEM
- SEO – optymalizacja stron www
- Nieetyczne techniki pozycjonowania
- SEM – promowanie stron www
- Narzędzia wspomagające
- Pozycjonowanie, a słowa kluczowe
- Zasady doboru słów kluczowych
- Analiza trafności słów kluczowych
- Przegląd narzędzi wspomagających
- Audyt SEO własnej, firmowej strony internetowej
- Zasady redagowania tekstów i ofert na potrzeby SEO
- Tworzenie zaplecza
- Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek
- Strony internetowe zorientowane na dostępność
- Rola nagłówka, meta tagów i znaczników
- Pozycjonowanie w systemach CMS
- Przegląd dodatków SEO
- Zasady i metody
- Narzędzia Google ‐ wprowadzenie
- AdWords
- Analytics
- Narzędzia dla Webmasterów
Metoda szkolenia:
Zajęcia seminaryjno-warsztatowe.